Wpisz kod pocztowy i sprawdź, czy jesteś w zasięgu naszej dostawy
Przykro nam, ale w tej chwili nie obsługujemy dostaw w tej lokalizacji. Skontaktuj się z nami, aby sprawdzić, czy jest możliwość uzgodnienia indywidualnej dostawy w obrębie podanego kodu pocztowego. kontakt@smacznietak.pl lub 697 305 405
Jezeli chcesz aby nasz pracownik skontaktował się z Tobą, wypełnij poniższy formularz.
ilość znalezionych towarów: 29

KOLACJA WIEŃCZY DZIEŁO: CO ZJEŚĆ, BY DOBRZE SPAĆ I DOBRZE WSTAĆ?

Co jest najlepsze na kolację? Wiadomo, tryptofan i melatonina. Oczywiście, nie chodzi o żadne leki, tylko o posiłek bogaty w substancje sterujące naszym wypoczynkiem i regeneracją (melatonina to tzw. hormon snu).

Tu nie chodzi tylko o najedzenie się. Odpowiedni dobór posiłku przed snem sprawi, że wypoczniesz bardziej, wyśpisz się i obudzisz się w lepszej kondycji. Czyli, jak sobie zjesz, tak się wyśpisz. Jaką kolację warto więc jeść?

Chcesz schudnąć? Jedz kolację.

Każdy, kto próbował, już wie - trwałe zmniejszenie wagi nie bierze się z niejedzenia. To większe, strategiczne wyzwanie, mądra przebudowa modelu Twojej współpracy z własnym organizmem. Dobrze zaplanowana kolacja jest ważnym elementem tej 'umowy z żołądkiem'.

Choć często mówi się o unikaniu węglowodanów na kolację, pewna ich ilość jest bardzo ważna, by tryptofan mógł dotrzeć do mózgu. Białka, na przykład, blokują ten transfer, więc bardzo białkowa kolacja może wręcz osłabić regenerację organizmu (mimo pilnowania godzin snu i ilości kalorii). Nie mówimy więc węglowodanom 'nie', mówimy - 'zróbmy to mądrze'. Nasz mózg (i za nim cały organizm) będzie nam wdzięczny!

Dobrym pomysłem będzie chude mięso (kurczak, indyk), źródło białka i tryptofenu. Przy sałatkach polecamy rzeżuchę zamiast typowych surówek, dużo strawniejszą i obfitą w witaminy. Jeśli chleb, to razowy na zakwasie. Przed snem warto zjeść łyżkę miodu, a jeśli tolerujesz laktozę, to z mlekiem. Miód wspomaga pracę wątroby, która zamienia właśnie nasz posiłek w cenne enzymy, witaminy i pierwiastki.

Kiedy jeść kolację? Najpóźniej 2 godziny przed snem. Jeśli położysz się spać świeżo po najedzeniu, organizm, zamiast odpoczywać, będzie pracowicie trawił posiłek większość nocy.

Co ciekawe, dobre efekty może dawać kolacja węglowodanowa, o ile nie spożywało się ich zbyt wiele (maks. 20%) w ciągu dnia. 'Odstawienie' węglowodanów na większość dnia zwiększa naszą wrażliwość na insulinę, koncentruje tryptofan, a za nim serotoninę, a wszystko to razem pozwala nam spać i smacznie, i zdrowo :).

Banner

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel